tisdag 8 september 2009

Rökning

Jag har varit rökare i många år. Så många år så att jag inte ens vill säga. Skämmigt. Men en gång var jag tuff! Trodde jag.

Tydligen ser det väldigt gott ut när jag röker. Mina bästisar röker inte särskilt mycket. Utom när jag är gäst. Då puffar dom nästan lika mycket som jag. För att det ser gott ut.

Men det finns en baksida med rökning. För dom som inte vet. Konditionen är urusel. Visst är den bättre nu när jag tränar. Men den är fortfarande riktigt dålig. Och varje gång jag tränar med min PT så gnäller jag. Flåsar och säger att jag inte pallar det här längre. Så har jag sagt sen januari när hon började träna mig.

Vid ett tillfälle i somras så fick hon mig att lova att jag skulle sätta ett slutdatum på rökningen. Om jag gick ner i vikt. Närmare bestämt 5 kilo. Och nu har jag som bekant gått ner 3,5. Inte så långt kvar med andra ord. Tills jag ska bestämma ett datum alltså. Men datumet ska vara i år. Inte 2012. Eller nyår eller nåt annat töntigt.

Så idag har jag beställt en bok. Äntligen ickerökare heter den. Jag känner folk som lyckats att sluta röka med den. För jag tänkte förbereda mig. Jag har nämligen inte tänkt att misslyckas med det här. Tänkte chocka tonåringen lite! Och mig själv.

Inga kommentarer: