torsdag 10 september 2009

Exet. Del 45981

Alltså jag orkar inte! Vad är problemet? Ska jag behöva byta telefonnummer?

Någon gång i juli tröttnade jag på exet. Alltså mer. Han skriver ju dagliga sms om hur mycket han saknar mig. Det har han gjort sen i oktober. Så i juli slutade jag svara på hans mess. Besvarade inte hans telefonsamtal. Är det någon som tror att han slutade? Fattade vinken. ICKE!

Så i fredags ruttnade jag rejält. Jag skrev ett låååångt sms om varför jag inte svarat honom (för att jag tröttnat på honom, less på att han höjt mig på en piedestal och att jag tycker att det är skrämmande med hans besatthet). Jag skrev också att jag älskar att bo själv. Och att jag aldrig mer vill bli tillsammans med honom igen.

Bra så! Telefonen tystnade. Inte ett sms på hela helgen. Så jag tänkte "äntligen!" Men igår var det slut på friden. Åter igen började det ramla in meddelanden. Och jag svarade inte. Ett nytt sms. Och ännu ett!

Alltså, är det nån som kan svara på vad det är för fel på karln? Ska jag behöva försvinna från jordens yta för att få vara i fred? Kan inte jag som alla andra har en hälsosam relation med mitt barns pappa? Jag orkar liksom inte med det här!!!!

7 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Honey. Big mistake att skicka honom ett mess.

Gör ingenting.

I N G E N T I N G.

Singel i storstan sa...

Men han slutar ju inte för det!?! Och jag var inte särskilt snäll mot honom. Jag bad honom i princip att dra åt helvete.

Och vi har ju ett barn tillsammans?

MonasUniversum sa...

Du. Kolla vad som hände:

du sket i att svara. Han lugnade ner sig och höll sig borta.

Sen får han ett ceperyck och skriver och då svarar du, för att du får tokspel. Och då, då min käre vän, då är han igång igen.

Så förbli tyst. Hela tiden.

Och dottern är så stor att du inte längre behöver spela spelet. Det räcker med att du talar om att en kommunikation med pappa inte fungerar för dig just nu. Punkt.

Lyssna på tant.

Singel i storstan sa...

Nä du har missförstått. Jag sket i att svara. Han fortsatte att skicka 1-5 mess per dag. I typ två jävla månader!

Då fick jag tokspel och skret. Och han var lugn i fem dar...

MonasUniversum sa...

Jag kände på mig att jag slarvläste, sorry!

Men never the less: Han vet ju exakt hur han ska få dig att svara/reagera. Sen spelar det nog inte så stor roll vad du kommer med, alltså om du lackar ur eller om du är hövlig. Han vill ju bara ha respons, och det får han.

Sen är det jävligt lätt för mig att sitta här och tycka och ge "goda råd" när man inte själv varit i samma situation..

Jag tror ändå att du måste bli tyst. Och nu har du ju fått ur dig allt du vill säga, eller hur?!

Singel i storstan sa...

Ja du har rätt. Jag har sagt vad jag vill säga. Och jag har inte svarat på hans fyra mess som han skickat idag.

Men man kan ju tycka att han nån jävla fucking gång borde FATTA! Han borde vara ute på krogen och leta ny tjej. För han klarar inte av att vara ensam. Och jag blir gladast av alla om så sker...

Å du. Jag tycker om att få dina goda råd och kommentarer. :-)

Anonym sa...

Ensure that you select a dyes this may counterpoint you'll most common keychain for totally full matched up seem to be. With a couple moves, this brilliant refridgerator might can be the seater truly all these tailgating demonstrations. Begining with reputable pots and pans is necessary are generally trying to find of your amusement cook ordeal.

My web blog :: rotisserie oven chicken recipes