måndag 28 september 2009

Späckad måndag

Jag har fullt upp idag. Hade nog önskat en lugn start på den här veckan. Nu när äntligen konferensen är överstökad. Men så är det inte.

Dagen börjar med utbildning i lönesättande samtal. Det känns ju ganska viktigt. Den utbildningen slutar klockan halv tolv. Men klockan 11:30 har jag en tandläkartid på Odenplan. Så jag måste gå vid elva. Därefter ska jag ha lunch och sen kan jag jobba ungefär en timme för att sedan ha PT-träning.

Vid halv fem är jag duschad och klar. Då är ju frågan om det har något värde att gå och jobba igen? Jag måste nämligen handla också. Mat alltså. För att släpa hem, packa upp och laga.

Och klockan 20 är det fotboll. Derby. AIK som är guldkandidater. Mot nedflyttningsdjurgårn. Så jag tänker inte gå. Orkar inte bli förnedrat på plats. Det får bli till att titta på teven på puben här på Lilla Essingen. Om jag ens orkar det. Jag kanske kollar på Idol istället.

Inga kommentarer: