måndag 14 september 2009

Om morgonrutiner

De dagar som jag ska träna med Josefin (PT) promenerar inte jag på morgonen. Det innebär att jag får sovmorgon. En halvtimme. Eller egentligen lite längre. För jag snoozar ca 20 minuter också. Det gör jag inte när jag ska promma. Inte heller när jag ska köra ett morgonpass på gymmet på morgonen.

Så två dagar på arbetsveckan har jag sovis. Det innebär att jag tar det lugnt. Röka lite cigaretter. Läsa lite. Äta frukost i lugn och ro. En skön start på dagen helt enkelt.

Jag pratade med receptionisten på jobbet för nån dag sen. Hon går upp typ en halvtimme innan hon sticker. Jag går upp två timmar före! Är det fel på mig?

1 kommentar:

Charmhäck sa...

Kanon att gå upp i god tid. Jag har hört att man har lättare för att gå upp i vikt om man under ständig stress.

Klokt att börja dagen lugnt och sansat. Förutsättningen att dagen ska bli bra ökar avsevärt.

Min son väcker mig en timme tidigare än vad han borde men å andra sidan hinner jag med tvätt och andra måsten. Trevligt att komma hem på kvällen när det mesta är fixat. Dock lär jag mig aldrig att gå och lägga mig i tid. Så just nu ligger jag back en timme i sömn varje natt sedan min son började skolan.

Oj, det här blev som ett helt inlägg! Ups!

Ha en trevlig måndag!

Skånekramar
Maria