torsdag 17 september 2009

Tandläkare

Det bestämdes ju att jag skulle få en bettskena för min sömnapné. Så jag var kallad tills imorse. Sköterskan ringde förra veckan och jag förklarade att jag fått en spricka i en tand. Det är den jag har haft tandvärk i.

Under en tid har sprickan blivit större och en del av tanden blivit lös. Så i fredags tog jag loss den lösa delen. Och tänkte att det var bra att jag skulle till tandis på torsdag. Så kanske han kan fixa den när jag ändå är där liksom.

Men tandläkaren var inte ett dugg intresserad av att fixa några tänder. Så jag låg i tandkäkarstolen i cirka 30 sekunder. Sen var allt klart. Med orden "Ring när en tandläkare har fixat tanden".

Eeeh?!?

Men nu har jag ringt en. Annan. Som vill fixa mina tänder. På Odenplan. Nära från jobbet. Så jag ska dit den 28:e. För nästa vecka har jag inte tid. Och egentligen har jag inte råd. För jag ska till London. Det känns som minst ett par stövlar och en kappa försvinner på tandläkarkostnader...

Jävla tänder!

Inga kommentarer: