fredag 18 september 2009

Elräkningen

Jag har tidigare berättat om mina hutlösa elräkningar de två senaste kvartalen. Trejävlatusen för en liten tvåa. Hur är det möjligt undrade jag. Och gick in på nån elleverantörssida och läste om hur man kan spara el.

Bland annat så stängde jag av golvvärmen i badrummet. I tipset står det att man kan stänga av golvvärmen när man inte är hemma. Bara ha på den typ på kvällstid. Men jag stängde av den helt. Det var ju i slutet av juni. Rätt varmt då.

Sen har ju sommaren gått. Och jag har haft jävligt varm lägenhet. Så det inhandlades en AC. Som har varit på när jag varit hemma. Ganska mycket med andra ord.

Så jag har varit lite nervös för elräkningen som skulle komma nu i slutet av september. Skulle jag ha tur att AC-elförbrukningen kvittade golvvärmen?

Och idag har den kommit! Tvåtusen var den på.

Är det nån som vet hur mycket el golvvärme drar egentligen?!? Jag ser fan fram emot nästa elräkning om tre månader. Ingen golvvärme och ingen AC. Bra att den räkningen kommer vid jul. För sen lär golvvärmen åka på när kylan kommer...

Fast bara när jag är hemma!

4 kommentarer:

Inka61 sa...

För 3 mån betalar jag ca 4000.- men då värmer jag en kåk på 260 kvm oxå, inte bara hushållsel som du förbrukar:-)

Singel i storstan sa...

Säger ju det! Jag är lurad!

Inka61 sa...

Du får väl åka till värmen i jul när kylan och badrumsgolvet blir kallt.

Singel i storstan sa...

Du gör mig förvirrad! Aruba liksom...