söndag 20 februari 2011

Hallå huset!

Om några minuter börjar det programmet som tidigare gjort mig teveberoende under sisådär hundra dagar. I alla fall säsong ett och två. Därefter gick det utför. Det blev skandalteve och man tog in deltagare som egentligen hade behövt psykologisk hjälp. Inte uppmärksamhet på bästa sändningstid. Men eftersom Big Brother har haft uppehåll i några år så hoppas jag att de har gått tillbaka till grundidén. Det psykologiska spelet.

Jag hoppas att deltagarna är något annat än glamourmodeller och psykfall som gör allt för att bli C-kändisar. Jag hoppas att de måste klara uppdrag för att få in annat än basvaror. Jag vill inte ha särbehandling av vissa deltagare bara för att de har blivit uppringda och lovade massa saker för att gå in i huset. Jag hoppas att det är nästan normala människor som är med för att lära känna sig själva. Och få oss på utsidan nåt att diskutera om. Inte för att göra skandalteve. Och få oss att förfäras.

Förmodligen hoppas jag på saker som inte kommer att hända. Men jag tänker i alla fall sätta på kanal 11 för att se Gry Forssell säga "Hallå huset!" Och se om det är nåt att titta på.

Är jag den enda fyrtioplusaren som ska göra det?

4 kommentarer:

Sus sa...

Kanal 11? Har man den?

Singel i storstan sa...

Ja, jag har den. Den är ny.

MonasUniversum sa...

Ähum, här är en till som knarkade BB när det begav sig. Så pass att man betalade extra för den där jävla dygnetrunt kanalaen..Jag kommer dessvärre titta nu också, men inte slaviskt.

Hur gamla sa vi att vi var?

Singel i storstan sa...

Jag hade också dygnetruntkanalen! Helt besatt var jag.