söndag 6 februari 2011

Men vad kul!

Tonåringen sov inte hemma i natt. Så imorse när jag vaknade kunde jag börja röja här hemma. Hon har vänt på dygnet totalt. Vilket gör att hon sover ganska länge. Och det är väl ingenting jag är överförtjust i. Så jag får försöka prata med henne om det. Men idag kunde jag gå upp och stöka.

Hur som helst. Hon kom hem vid halv fem. Åt några mackor, tog ett bad, kollade lite på teve. Sen gick hon och la sig. I min säng. Som är renbäddad. Och där ligger hon fortfarande. Är det meningen att jag ska lägga mig i hennes inte renbäddade säng då? Klockan börjar snart närma sig läggdags.

Jag vill sova i min säng! Med rena lakan.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Nä men. Säg det åt henne och så kan hon byta lakan i sin säng också! Hon är ju inte liten.

Sus sa...

Men du sover ju gärna länge du med =)
Dock vill jag sova i min egna säng.
Knuffa ner´na!

Singel i storstan sa...

Så klart hon kan byta lakan i sin säng. Det har hon gjort sen hon blev tonåring. Eller längre. Men hon har inte gjort det idag. Och jag ville sova i renbäddad säng. Fast nu har hon vaknat och allt är frid och fröjd.

Och jag älskar att sova länge! Men inte till tre på dagarna. :-)