lördag 26 februari 2011

Se upp!

Jag tog mig en kortare promenad. Tänkte rensa lungorna med lite frisk luft nu när jag mår bättre. Jag har ju inte varit utomhus på en vecka liksom! Och sist jag var ute var det ungefär tio minusgrader. Och jag har läst i alla möjliga Facebookstatusar och i bloggar att det har varit närmare 20 minusgrader i Stockholmstrakten i veckan.

Så jag klädde på mig. Ordentligt.

Kom hem med världen svettfläck på ryggen. Och var livrädd. För det rasar stora isbumlingar från taken. Jag förstår inte hur det kan ske så stora temeraturväxlingar på bara några dagar? Det är ju ungefär som att det ena dagen är 25 grader i juli. För att några dagar senare vara nollgradigt. Det händer ju aldrig.

Men nästa gång ska jag kolla på termometern innan jag klär på mig. Det är dagens lärdom. Och inte tror jag att det är på väg att bli vår heller...

Inga kommentarer: