torsdag 24 februari 2011

Tablettberoende

Jag har varit beroende av huvudvärkstabletter i några år. Ganska många år tillochmed. Helt vanliga receptfria huvuvvärkstabletter vill jag tillägga. Inga flummisar. Men efter en tids användande så får man huvudvärk om man inte använder dessa huvudvärkstabletter. En ond spiral med andra ord.

För några veckor sedan kajkade min mage ur. Inget konstigt egentligen. Eftersom tabletterna inte är så snälla för magen. Så jag började trappa ner användandet av dessa tabletter. Något som jag borde gjort för flera år sedan. Jag har försökt, men det har inte fungerat riktigt. Förmodligen för att jag kanske inte haft den rätta viljan. Men efter alla magproblem kände jag att jag måste sluta nu. Annars kommer jag få ett blödande magsår.

Nu har jag inte tagit en enda tablett på en vecka. Trots att jag varit sjuk och haft feber. Och inte en enda gång har jag haft huvudvärk!

Vissa dagar är jag lite stoltare över mig själv än andra dagar.

2 kommentarer:

Sus sa...

Åh vad bra! Vad duktig du är =)

Singel i storstan sa...

Det låter kanske töntigt. Men jag känner mig skitduktig.