torsdag 3 februari 2011

Dagens middagstips

Jag tog med mig jobbdatorn hem istället. Började bli hungrig. Och Tonåringen är med en kompis nånstans. Så jag behöver inte tänka på näringsriktig mat.

Ta 4 formfranskskivor och bred smör på. Godast är Bregott extrasaltat. Skär därefter tillräckligt med valfri ost och täck varje brödskiva. Ös på citronpeppar och lägg i hop skivorna två och två. Ta fram en brödtoast och stoppa i kontakten. När järnet är tillräckligt varmt stoppar du i brödparen och klämmer ihop. I ungefär 3-4 minuter.

Klart!

Kanske inte lika GI-vänligt som igår. Men det går fort.

3 kommentarer:

Ett stenkast från Fyndet sa...

Törs du stoppa mackor med smör/bregott och ost direkt i rosten? Vet du att det finns små smarta "rostfickor" för varma mackor av din sortifikation??

http://www.smartasaker.se/toastfickan-2pack-p-249-c-111.aspx

Singel i storstan sa...

Haha! Vilken smarting! Men jag behöver ingen eftersom jag har en toaster. Eller vad det heter?

Anonym sa...

Gilla knappen...hi hi hi