tisdag 22 februari 2011

När man är sjuk och singel

Jag känner mig sjukare för varje dag som går. Febern är uppe i nivån så att det gör ont i lederna. Och jag ligger matt och säger aj aj aj för mig själv. Halsen gör så ont att jag inte kan äta fast föda. Men det dricks en del här hemma. Halsontet tillsammans med hostan from hell är ingen bra kombo. Det känns inge skönt när jag hostar. Varken i hals eller lungor.

Till detta så börjar det drickbara i kylen ta slut. Och jag orkar varken klä på mig eller gå ner till affären. Det är såna här dagar som jag verkligen saknar en sambo som tar hand om mig. Och handlar hem saker till kylskåpet. Jag har inte ens en granne som jag kan be.

Stackars, stackars mig!

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Men stackars dig! Verkligen. Jag har möte ikväll, men imorgon på lunchen skulle jag kunna trotsa bussar och väder och komma över med lite du behöver. Hör av dig och krya för sjutton på dig nu.

Singel i storstan sa...

Men gud vilken snäll tanke! Fast inte ska du behöva kånka hit med förnödenheter.

Singelmamman sa...

Varför inte? Klart jag kan. Messa mig om och vad.

MonasUniversum sa...

AMENFÖRHELVETESINGLAN! HUR svårt är det att skicka ett mess? Fan att jag inte visste, jag var ju inne i stan idag. Jag kan sladda förbi dig i morgon, om du kommer till porten, för jag vägrar att hångla med dig, så här 10-11 dagar innan jag åker...

Singel i storstan sa...

Jag har inte ens kontanter hemma så att jag kan betala kalaset. :-(

MonasUniversum sa...

Nu får du FAN ge dig! Messa vad du ska ha.

MonasUniversum sa...

Nu får du FAN ge dig! Messa vad du ska ha.