tisdag 15 februari 2011

Helt slut

Lämnar jobbet klockan halvsju. Därefter har jag en hemresa på en dryg halvtimme. Lagar mat samtidigt som jag pratar i telefon med min faster som ska leverera ansiktsprodukter imorgon. Hon ska leverera. Men det är tydligen jag som ska ta mig till henne mitt emellan två möten. Ingen lunch med andra ord.

Blir sur.

Äter middag vid köksbänken på stående fot. Sätter på badvatten. Medan badkaret fylls på rensar jag avloppet i handfatet. (Nej jag gjorde aldrig det här om dagen.) Passar även på att skura toaletten. Badar och tvättar håret. Under tiden jag har hårinpackning skurar jag en del av badrumsgolvet. Sköljer ur håret.

Kollar på "Den hemlige miljonären". I reklampauserna läser jag lite bloggar, målar naglar, smörjer ansikte och kropp. Håller även koll på hur det går i matchen mellan AIK och Djurgårn. Efter straffar vinner Djurgårn.

Blir tacksam. Och lite gladare.

När programmet är slut fönar jag håret. Tar en stor dos hostmedicin. Målar lite mer naglar. Och skriver ett blogginlägg.

Nu börjar hostmedicinen (Coccilana eller vad den heter) göra mig lullig och jag ska strax borsta tänderna. Sen kommer jag sova. Som en stock.

Hoppas på en roligare kväll imorgon.

2 kommentarer:

Suzan sa...

skål o natti!

Singel i storstan sa...

Jävlar vad jag somnade fort! :-)