onsdag 16 februari 2011

Middagstips

Sätt på ugnen på 200 grader och sätt på pastavatten. Lägg lagom mängd laxfile i en smörad ugnsfast form, salta och peppra och ställ i ugnen i ca en kvart.

Koka under tiden tagliatelle.

Blanda ihop 2 dl creme fraiche, buljongtärning och skal från en citron och koka upp. Precis innan du ska slå av pastavattnet häller du i lagom mängd ärtor.

Blanda pasta och sås. Lägg därefter upp på tallrik. Lägg sedan på laxen och strö tillsist på lite parmesan.
Hur gott som helst! Klart på max en halvtimme.

4 kommentarer:

Sus sa...

Jag gjorde din äggstanningslasagne ikväll. Supergott! Detta ska jag också prova. TACK FÖR BRA TIPS!

Ett stenkast från Fyndet sa...

Minus ärtorna låter det toppen! Ska komma ihåg det receptet! Max 30 min är helt klart godkänt för en middag som ser så god ut.

Singel i storstan sa...

Ärtorna balanserade det sura från citronskalet. Därför var det gott till.

Sus: Jag tipsar bara goda saker! :-)

Singelmamman sa...

Håller med Ett stenkast. Ärtor är djävulens påfund. Det och fänkål, och anis. Men annars håller jag med, verkar mycket gott!