torsdag 17 februari 2011

När man blir oväntat glad

När jag kom till busshållplatsen så stod det att bussen skulle gå om 18 minuter. Normalt sett går den var annan till var fjärde minut i rusningstrafik. Eftersom jag bar tungt så tänkte jag att det var bara att vackert ställa sig att vänta.

Klockan tickade ner. Men när den kom ner till nio så hoppade den upp till 15 igen. Jag började ånga upp mig (varför jag nu lägger energi på sånt?) och såg framför mig hur buss efter buss skulle vara knökfull. Men plötsligt så händer det! När klockan var nere på tio kom en kort buss som var helt tom!

Vad glad och tacksam jag blev helt plötsligt! Trots att jag egentligen stått och väntat i 13 minuter som egentligen är oacceptabelt när det gäller min buss.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hmm....13 min....hmmm

Singel i storstan sa...

Sa hon som ALDRIG åker kommunalt. Hon som är så förbannat trött på att köra bil eftersom hon alltid gör det.

Anonym sa...

puss på dig med....;)