tisdag 8 februari 2011

Volontär?

Jag vet inte vad det är med mig. Men jag berörs jättemycket av "Den hemlige miljonären". Mest för att man får se en del eldsjälar. Som verkligen finns där för andra människor. Och de jag fastnar mest för är de som arbetar för de hemlösa och utstötta i samhället.

Nu funderar jag allvarligt på att själv bli volontär. På riktigt. Kanske en dag/kväll i månaden. Kan man bli det? Eller är det för sällan? Och hur hittar man dessa organisationer?

Eller kanske blir jag så berörd att jag tar med mig för mycket av allt hem? Eller är det det som är bra?

Jag måste ta reda på mer...

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Stadsmissionen söker alltid hjälp. Man kan hjälpa till lite eller mycket har jag för mig.
Jag har jobbat som volontär när jag var yngre. Som läxhjälp i Rinkeby. Det var otroligt roligt, lite sorgligt och ibland jobbigt. Men jag skulle också kunna tänka mig att börja med någon form av volontärsjobb igen. Så gört!

Singel i storstan sa...

Ja, jag ska fundera lite på det och leta reda på någon organisation...

Du tog inte med dig massa jobbiga grejer hem? Eller blir man mer tacksam över att man har det bra?