onsdag 12 augusti 2009

Att vara bra på något

Det finns människor som är duktiga på att teckna. Andra är duktiga på att exempelvis restaurera (heter det så?) möbler. Man kan vara pysslig, musikalisk, ha fin sångröst och vara duktig på massor av saker.

Jag har inte fallenhet för nåt. Möjligtvis så skriver jag snyggt. Men det finns massor av människor som har finare handstil. Det enda jag är riktigt bra på är make-up. Och det anses ytligt. Det är ju ingenting man säger att man är duktig på om man ska sälja in sig själv precis.

Men. Jag kan tala om att det är FETT bra att vara duktig på att sminka sig när man har sovit 11 timmar på tre nätter! Som trolleri ungefär.

2 kommentarer:

Clownen sa...

Lär mig snälla! Jag lyckas mer få till det ungefär som när treåriga tjejer målar sig, alltså likadant som en clown. Och ytligheten ligger ju inte i viljan att se snygg ut. Basta.

Singel i storstan sa...

Hahahaha! Och jag som trodde jag hade en ny läsare! Med tanke på namnet. :-D

Klart jag kan lära dig! Jag har ju lyckats lära dottern i alla fall.