måndag 10 augusti 2009

Latast i stan

Vaknade som bekant tidigt imorse och mådde strålande. Sen dess har jag suttit vid datorn, legat och läst, suttit vid datorn, ätit, suttit vid datorn, legat och läst, vilat, suttit vid datorn...

Men det är ju sista dagen på semestern också. Imorgon ska klockan ställas och kontorskläderna tas fram. Ur röran i klädkammaren. Kanske måste ta ett ryck till K-rauta i veckan. Hur man nu åker kommunalt dit.

Men nu ska jag läsa lite. En timme. Sen måste jag ta en raid här hemma. Handla, vika tvätt, byta sängkläder och så. Nu är det dags att ställa in rutinerna och försöka att komma ihåg att man bara har tid och ork att göra saker på helgerna.

Vilken tur att jag börjar med en tredagarsvecka. Ledig idag och på fredag. Smart planering av mig måste jag säga.

11 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Ta blåbuss 1 från Lilla Essingen mot Frihamnen.
Den går från Lilla Essingen 18:03
och kommer till Fridhemsplan 18:10.

Vid Fridhemsplan byter du till tunnelbanans blå linje 10 mot Hjulsta.
Den går från Fridhemsplan 18:17
och kommer till Rissne 18:29.

Vid Rissne byter du till buss 155 mot Brommaplan.
Den går från Rissne 18:35.
Du är framme vid Karlsbodavägen ca 18:42.

Restid 39 minuter.

Trevlig resa!

MonasUniversum sa...

Ovan resväg gör att jag undrar om planeraren på SL röker nåt olagligt. För jag kan inte för mitt liv förstå varför du måste ta omvägen förbi Rissne. Nä, det borde gå bussar från Brommaplan. Och den tar inte mer än max 5 minuter.

MonasUniversum sa...

Brommaplan 18:07 buss 509 mot: Djursholms torg

Riksbyvägen ca 18:08
Hemslöjdsvägen ca 18:09
Jetverkstäderna ca 18:11
Norrbyvägen ca 18:11
Ekbacksvägen ca 18:13
Ranhammarsvägen ca 18:13
Lintavägen ca 18:14
Flygplatsinfarten ca 18:15
Smältvägen ca 18:16
Gårdsfogdevägen ca 18:17
Bällsta bro ca 18:18
Till Allén ca 18:19
Från Allén ca 18:25 buss 119 mot: Backlura

Marabouparken ca 18:26
Ekbacken ca 18:27
Till Duvkullavägen ca 18:28
Från Duvkullavägen ca 18:36 buss 155 mot: Brommaplan

Hagelstavägen ca 18:41
Flygverkstäderna ca 18:42
Till Karlsbodavägen ca 18:42

MonasUniversum sa...

Detta var bättre, du måste hoppa av vid hållplats Smältvägen, det är den hållplats som ligger närmast K-rauta, om jag tittar på kartan...

MonasUniversum sa...

Kolla kartan på Hitta.se..

Singel i storstan sa...

:-D Jag har fått en personlig vägbeskrivare minsann! :-) Tack Mona!

SL's planerare är väldigt dålig på att planera har jag märkt tidigare. Det värsta är att om man inte känner igen sig dit man ska så blir man ju lurad som fan. Men det är ju känt att jag inte gillar SL heller.

MonasUniversum sa...

Amen fyfan, jag skrev värsta långa förklaringen, så fick jag ett felmeddelande. Pisspotta.

Jag skrev att du sen, efter att ha varit på K-rauta, kan gå till vänster, ut på vägen, följa den raaaaakt fram. Efter 20 min så är du framme i Alvik...Plättlätt.

Hur som helst så verkar det som om bussen stannar bakom K-rauta, så du bör printa ut en karta med tydliga gatumarkeringar..

MonasUniversum sa...

För mig är det så jävla lätt då jag är runt de där kvarteren jääämt...

Singel i storstan sa...

Hahahahaha! Tycker du att JAG ska promenera 20 minuter?!?! När du själv tar bilen till dagis? Hahaha!

Singelmamman sa...

Själv undrar jag vad K-rauta är för något? Men är djupt imponerad av Monas reseplanerare.

Singel i storstan sa...

K-rauta är ett varuhus likt Bauhaus tror jag. Har aldrig varit där själv men jag vet att dom har ett bra sortiment.

Och Mona är en klippa om man behöver ta sig någonstans i Brommatrakten måste jag säga! :-) Utanför stan är det nog värre... Har jag läst.