onsdag 26 augusti 2009

Lurad

Jag beställer ju matvaror från mataffaren.se. Ungefär samma priser som i stan men man spar tid. Och taxipengar. Åker man kommunalt så spar man även slit och släp. Frakten kostar 85 kronor. Men ibland bjuder dom på frakten. Och det gjorde dom igår. Plus att jag fick 50 kronor avdrag.

Ibland har dom nedsatta priser precis som vilken affär som helst. Igår när jag beställde hade dom nedsatt pris på bland annat fatbursrökt skinka och färsk laxfilé. Och eftersom jag skulle ha lax och skinka så köpte jag det.

När jag packar upp varorna brukar jag pricka av i listan. För att ha koll liksom. Så när jag packar upp skinkan och laxen och ser att det står olika priser på paketet och kvittot så blir jag irro. Jag har betalat drygt 45 kronor för mycket. Småpengar tycker säkert vissa. Och det är det. Men jag vägrar att bli lurad.

Så jag ringer till kundtjänst. Och hon ställer typ 10 kontrollfrågor. Så jag känner att jag börjar slösa irritationsenergi här. Fast tillslut gick hon med på att dom hade gjort fel. Hon skulle ge mig denna summa i tillgodohavande till nästa gång jag handlar. Men hon sa att hon skulle prata med "dom". Och jag är inte så säker på att hon kommer ihåg det. Så jävlar vad jag ska kolla nästa gång jag handlar. Finns inte 45 kronor tillgodo så kommer jag gå bananas. För jag orkar inte spara plasten till förpackningarna. Eller? Man kanske ska det.

2 kommentarer:

Charmhäck sa...

Jag sitter här och småskrattar. Kul du! Bäst du spar plasten.

Jag hade inte heller vågat cykla inne i Stockholm. Det är ju att leka med döden!

Singel i storstan sa...

Nu har jag sparat plasten till laxen! Diskade gladpacken för att det inte ska lukta!

Och cykla som sagt, är nåt jag aldrig kommer göra! Alltså i Stockholm city.