söndag 23 augusti 2009

Den sista måltiden

Det finns vissa matvaror som jag verkligen uppskattar. Potatis är en av dom. Inte potatis rakt upp och ner. Utan potatis som man mosar med gaffeln och sen häller över med någon god sås. Och blandar. Till en gegga. Det kanske inte ser så aptitligt ut för andra. Men det är verkligen gott!

En annan vara är mjölk. Jag dricker mjölk till middan. Nästan jämt. Skulle gärna dricka mjölk till lunch också men det blir aldrig att jag köper det. Och ingen annan dricker ju. Men ett stort glas kall mjölk är verkligen supergott!

Imorgon börjar jag med rivstarta med GI. Det innebär att man avstår från i princip alla kolhydrater utom de som kommer från grönsaker. Potatis innehåller massor av kolhydrater. Och mjölk också. Tror jag. Man får i alla fall inte dricka mjölk när man rivstartar.

Så min middag bestod av 4 kokta potatisar som jag mosade. Över dessa hällde jag någon typ av sås gjord på stekta tomater, bacon, citronpeppar, grädde och creme fraiche. Och till detta drack jag 2 stora glas mjölk. Nästan en hel liter.

Just nu står magen rakt ut och jag mår nästan illa. Och det är vad jag ska tänka på när jag är sugen på potatis eller mjölk den närmaste framtiden. Men OJ vad gott det var!

Inga kommentarer: