måndag 10 augusti 2009

Orkar inte

För de som skiter i fotboll (vilket de flesta gör i det här landet) så är det bara att glädjas!

Grattis! Bajen vann. Men jävlig orättvist. Vraken är nästan lika tilltufsade som oss. Dom vann med nöd och näppe. Ändå tar dom ton och sjunger om att Djurgårn åker ur i år.

Förmodligen har dom rätt dom jävlarna. Och antagligen kommer det att ta lång tid innan vi kommer upp i Allsvenskan igen. Ekonomin tar ordentligt stryk om man åker ner i Superettan. Vilket gör att man inte har råd att köpa nya spelare etc. Och bajen och gnaget jublar. Tills nästa år. När vraken åker ur. Och gnagarna får ha sina derbyn mot Brommapojkarna. Är det kul?

Förhoppningsvis då får jag någon sorts tillfredsställelse i att båda lagen inte får stålar när de skulle haft hemmaderbyn mot oss. Och det tycker dom säkert är skitkul. Men dom torskar också på det. Fast dom tycker att det är roligare att (ursäkta ordvalet) runka åt att Djurgårn är på dekis. Era satans jävlar!

För er som inte bryr er om skitfotboll så kan jag säga att jag har en sorgdag idag. Jag vet att ni kanske inte förstår hur det känns. Men det är begravning. Typ som en nära släkting som kanske inte dött men är jävlig sjuk. I typ cancer. Lägg därtill till att några andra svin bara står och garvar och tycker att släktingen ska bli riktigt sjuk. Inte dö, men gärna ligga och plågas så mycket som möjligt. Vad skulle tycka om dessa släktingar? Det är exakt det jag känner för äckliga gnagare och vrak i dag.

Och jag som håller av släktingen vill bara att personen ska börja gå och vara frisk! Av hela mitt hjärta.

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Förstår dig till hundra procent! Och mer ändå. Fast för min del handlar det om hockey. Men, låt oss hoppas på under, det är ju kvalmatcher.

Singel i storstan sa...

I fotboll finns inga kvalmatcher. I alla fall inte om man ligger sist eller nästsist. Det är tredjen sista som får kvala. Det är där vi ligger nu, men med vår otur så lär vi hamna näst sist.