torsdag 13 augusti 2009

Orosmoln

Jag hyr ju min lägenhet i andrahand av en kilkompis som jag känt sen slutet av 80-talet. Han har big problems med sin rygg och har därför varit sjukskriven i några år. På vintern bor han i Thailand eftersom kylan i Sverige gör ryggen värre.

På sommaren är han i Sverige och jobbar nere i Skåne. Med några övernattningar i Stockholm. Och våran deal är att han då sover här. För mig är det inga problem eftersom det är så pass få nätter.

Gott så.

Nu har Försäkringskassan bestämt att dom ska ordna ett jobb till honom. Så han kan jobba året runt. Men det går ju inte! Han måste ta typ 10 skitstarka värktabletter när termometern börjar komma ner till nollstrecket. Och jag bor ju här. Jag älskar att bo här på Lilla Essingen.

Just nu har jag inte riktigt råd att köpa en lägenhet. Och andrahandslägenheter är skitdyra att hyra. Så alternativet är att flytta tillbaka till exet. Fast det alternativet finns inte i min värld.

Så nu har stora orosmoln svept in över min himmel. Tyckte väl att jag mådde lite för bra för att det skulle vara sant.

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Oj, det var inte några små orosmoln precis. Hm...

Singel i storstan sa...

Nä, jag vet! Men det är storyn of my life. Så fort livet är problemfritt så dyker något annat upp.