torsdag 6 augusti 2009

Det här med att sola...

Det är strålande väder. Idag igen! Tittade man på Aftonbladets vädersite igår skulle det regna idag. Men den sidan har inte haft många rätt den här sommaren...

Jag gillar inte att sola. Jag får ont i ryggen av att ligga, tycker det är varmt, kan inte läsa eftersom solens strålar åker rakt in i hjärnan. Jag blir uttråkad efter ungefär 20 minuter. Inte blir det bättre av att jag blivit en badkruka på senare år. Så jag badar typ en gång (om ens det) under dessa timmar som jag ligger och pinas.

Men jag gillar att vara brun. Så jag brukar traska ner och plåga mig själv i ett par timmar. Men det tar sin lilla tid att få ändan ur vagnen. Än så länge har det tagit en och en halv timme. Och så här på sensommaren verkar inte solen ta lika mycket. Så jag borde gått ner redan vid 11-tiden.

Kanske lika bra att stanna hemma istället?

Inga kommentarer: