onsdag 12 augusti 2009

Vart tar tiden vägen?

Alltså jag fattar inte. Så här fort gick inte tiden när jag var yngre. På riktigt. Och då menar jag tiden i alla perspektiv.

Idag kom jag till jobbet och jobbade satan. Helt plötsligt är klockan 14 och jag måste dra för skjutsen till K-rauta stod utanför jobbet och väntade. Vi åkte lite till Barkaby. Sen Bromma. Och vips var klockan 19. Hem, fixa garderob, äta kräftor, bada och vips! Klockan är snart 13!

För några veckor sedan firade jag mitt livs roligaste midsommar. Det är snart två månader sen.

För några månader sen fyllde jag fyrtio. Ja, Mona du har rätt. Ser mindre ut om man skriver med siffror. Det är snart 10 månader sen. Och så vidare.

Jag har ingen lust med att vakna upp om ett par år och vara pensionär! Och jag tror fanimej att det kommer gå så fort.

Inga kommentarer: