söndag 16 augusti 2009

Tillbaka

Gårdagen var skitbra! Roliga människor, bra väder och stämningen på topp. Först samlades vi vid hamnen och sjöng. Därefter gick vi till hotellet och tog en fördrink medan de som skulle bo på hotellet checkade in. Middagen intogs på värdshuset. Men den var nog mer dyr än god.

Efter maten skulle vi gå till hotellets klubb men stannade på en vätskekontroll på vägen. Och när klubben stängde (tror det var vid 03) hade vi efterfest på våran båt och bryggan runt omkring. Förutom vårt gäng på 16 personer så var det några till som stannade till. Tror jag somnade vid sex eller något sånt...

När jag vaknade några timmar senare mådde jag hemskt! Då är det sådär att ligga på en båt. Med tre killar. Kompisar såklart. Men ändå killar. Men det värsta var att ta sig ur båten ca en gång i halvtimmen/timmen och ta sig till hotellets damtoalett för att spy. Hade toa på båten men den var så liten att man inte kunde stå på knäna framför den.

Sent på eftermiddagen blev jag tillräckligt okej för att få i mig huvudvärkstabletter och cigg. Men då var vi hemma i hemmahamnen. Men jag fick ändå skjuts hem, trots att jag mådde lite bättre. Och jag är tacksam för det.

Under kvällen har tonåringen och jag kollat tre filmer och haft myskväll. Hon åker till sin pappa imorgon. Men jag vill att hon ska vara kvar här. Blir alltid så deppad när hon ska åka... Nog för att jag gnäller ibland. Men det är mest gnäll. Så jag kommer sakna henne. Mycket.

Inga kommentarer: