måndag 17 augusti 2009

Träningen

Det blev ingen riktig träning. Vi gjorde något annat istället. Mäta kroppsfett till exempel. Svaret på det får jag inte förrän på onsdag. Och det kanske är lika bra det.

Jag skulle springa på löpband också. Springa är inte min starkaste sida om man säger så. 12 minuter skulle jag springa. Det är ganska lång tid. Tyckte jag i alla fall. Färgen på mitt ansikte efter dessa 12 minuter är lite svår att beskriva. Ungefär som när man bränt sig i solen riktigt illa. Fast med en touch av lila också.

Därefter var det så många situps och armhävningar som möjligt på en minut. Antalet på situpsen kommer jag inte ihåg för det är någonting som jag är ganska bra på. Däremot är jag totalt värdelös på armhävningar. Jag klarade 6 stycken på en minut. En armhävning tar alltså 10 sekunder för mig. Det är ju snabbt jobbat! Eller inte.

När vi gjort dessa tester så sa min PT att det fanns en del att jobba med. No kidding? Men hon var imponerad av min löpning. Tror hon sa så för att jag inte skulle gå och hänga mig i duschen. Jag har ju trots allt tränat med henne sen i januari.

Men nu jävlar åker skärpet på! Full träning från imorgon. Kräftskiva på lördag. Och sen är det full koncentration på GI, träning och hälsa. Kommer säkert tjata lite här. Det kan vara bra när man har press och måste visa resultat.

Men allvarligt! Sex armhävningar på en minut?!?!

Inga kommentarer: