onsdag 26 augusti 2009

Frukost

Innan jag ens funderade på GI åt jag alltid en tallrik gröt med bär och ett kokt ägg. Bra frukost tyckte jag. Jag stoppade in tallriken i micron och satte på vatten till ägget medan jag höll på att vakna.

Sen i början på sommaren började min personliga tränare prata om GI och jag började äta 2-3 ägg till frukost istället. Och det funkade också bra.

Nu har jag börjat med GI på riktigt. Och jag står som nån jävla kock och brassar käk innan klockan sju på morgonen. Och det är ju inte lite mat; ett halvt paket bacon, en delad stekt tomat, två stekta ägg och ruccola med stekta champinjoner.

Eeeh? Det känns som om jag kommer gå UPP i vikt istället för ner! Och det är sådär att laga mat så tidigt på morgonen...

3 kommentarer:

Charmhäck sa...

Skit i GI, det känns som du måste tänka på allt du stoppar i sig. Lättare att hälla upp en tallrik nyttiga flingor....MED MJÖLK!

Jag hejar på dig vilken metod du en använder dig av.

När du kommer hem från London blir det "Charmhäcksmetoden" He He!

Singelmamman sa...

Tvärtom Singel! Jag har kört GI en månad nu. Funkar kanon för mig, jag är piggare, märker på kläderna att de sitter bättre och mindre hungrig. Så håll ut, den kan ju vara så att det funkar för dig med.

PS. men jag har ännu inte slutat med vin, det ska jag göra efter min Italienresa.

Singel i storstan sa...

Charmhäck: Har lite svårt med flingor. Men mjölk saknar jag redan! Blir det inget resultat fram till London så blir det din metod minus cykel. Törs fan inte cykla här i stan. Hade jag det hadet jag slopat SL för länge sen!

Singelmamma (med en kär vän): Jag hoppas att du har rätt! Mindre hungrig kan jag hålla med om. Jag äter ju var tredje timme!
Och det är klart du ska dricka vin när du är i Italien! Jag ska ju dricka dödssynden öl när jag är i London! :-P