onsdag 29 augusti 2007

Att betala med samma mynt...

När jag kom hem från jobbet så låg herren i huset och sov. Det gör han för det mesta när jag kommer hem och det irriterar mig så vansinningt! Varför det irriterar mig är för att han ligger och sover tills maten är klar och kommer sen ner för trappan och är supergrinig. Jag har alltså kommit hem och ställt mig direkt vid spisen och lagat mat. Efter att han ätit klart så tar han en cigg och går in till vardagsrummet och sätter sig framför teven. Inget "tack för maten" och inget plocka undan sin tallrik. Alltså ska jag plocka undan hans och min disk (Cassi plockar iallafall undan efter sig) och lägga upp maten i lunchlådor. Jag brukar vara klar vid åttatiden. Då brukar jag ta ett bad, ta bort sminket och sätta på mig en morgonrock. Vid 20:30 brukar jag sätta mig framför datorn och sen sitter jag där till tio, halvelva. Då är jag för det mesta helt utmattad och stupar i säng.
I två dagar i rad har jag istället tagit ett bad, tagit bort sminket och gått och lagt mig. Jag har bestämt mig för att betala med samma mynt. Jag är så trött på att höra att jag inte gör nånting här hemma att jag bestämt mig för att inte göra nånting här hemma. Igår vaknade jag inte alls utan sov till imorse och idag sov jag till 20:45. När jag kom ner till köket hade han lagt in korvar i ugnen tillsammans med pommes, men maten var inte klar! Hur lång tid tar det att laga korv och pommes? Denna näringsriktiga mat utan grönsaker ska alltså ätas vid niotiden på kvällen! Min dotter äter lunch vid tolvtiden och får alltså vänta till 21:00 för att få middag!?!? Dessutom hade han bara gjort mat till sig och Cassi!?!? Innebär detta att man bara gör mat till de som är vakna? Jag pratade med Cassandra och fick veta att maten hade varit lika sen igår och jag måste säga att jag blir mållös. Som grädde på moset så kommenterar han att det är jävligt osmart av mig att gå och lägga mig efter jobbet. Vad menar han med det? Om det är så osmart, varför gör han det i så fall?
Det är som vanligt annorlunda med allt han gör och jag kräks av hans dåliga argument... Nu ska hårt sättas mot hårt!

Inga kommentarer: