lördag 25 augusti 2007

Friden slut...

Klockan halvsju kommer han hem och frågar: Är inte maten klar än? Till svar får han: Brukar vi nånsin äta halvsju? Då går han in och sätter på teven på hög volym för att markera att det är dags för mig att stänga av musiken. Jag gör klar potatissalladen, fyller på grillen med kol och tändvätska, gör sallad, sätter på grillen, dukar och grillar. Under tiden sitter han och glor på teve. Under middan är han tyst, spottar ut mat på tallriken, kryddar potatissalladen och ogillar köttet. När han ätit klart reser han sig upp, tar en cigg och går och sätter sig i vardagsrummet. Jag äter klart, plockar bort min OCH hans disk och ställer i diskmaskinen, slänger den överblivna maten, torkar bordet och går upp till datorn och skriver...

Måste härifrån en stund, måste få luft, måste tänka! Jag tar moppen och åker en sväng. NU!!!

Inga kommentarer: