onsdag 8 augusti 2007

Min vardag

Jag håller på att småstädar och hör inte när min sambo kommer hem, kommer nerför trappan med massa disk och ser att han är hemma. Han har alltså inte ropat hallå eller nånting:
Jag: Nämen är du hemma?
Han: "Tystnad"
Jag: Jag hörde inte att du kom...
Han: "Tystnad"
Jag är på väg till diskmaskinen med disken, han tvärvänder, öppnar diskmaskinsluckan, kollar in, stänger den igen och:
Han: Ååååååh! Har du töömt diskmaskinen?!?
Jag: Borde jag inte det? (Känner hur irritationen kommer)
Han: Jag satte på diskmaskinen imorse innan jag stack till jobbet.
Jag: Jo jag märkte det och därför tömde jag den, skulle jag inte ha gjort det?
Han: Jag plockade och fixade här imorse.
Jag: Jag märkte det.
Han: Varför är du sur, du kan ju inte vara sur varje dag!
Jag går upp för trappan och fortsätter med mitt plockande på övervåningen tills han går och lägger sig för att vila.

Jag är så trött på denna energitjuv som har sin strömkabel inkopplad på mig! Jag måste generera dubbelt så mycket energi för att det även ska räcka till mig och det tar alltid slut! Och det är MIN energi som tar slut! VARFÖR ska han projicera sitt dåliga humör till mig och VARFÖR låter jag honom göra detta? Jag måste hitta någon bok som lär mig hur jag blir som en sköld så att allting studsar tillbaka på honom...

Inga kommentarer: