torsdag 23 augusti 2007

Kom hem ganska sent efter jobbet och herrn i huset var inte hemma! Blev överlycklig!!! Men säg den lycka som varar för evigt, efter ca fem fucking minuter så öppnades dörren och hemmet drogs ner i ett mörkt hål igen... Varför får jag aldrig vara ensam hemma? Varför kan somliga inte ha ett liv vid sidan om med kompisar, intressen och sånt som alla andra har? Jag är ju åtminstone borta 1-3 kvällar i veckan. Men han är fan ALLTID hemma! :-(

Men jag måste gett signaler för jag fick vara ensam i datarummet hela kvällen och halv tio gick han och la sig! Därför sitter jag uppe fortfarande fast jag inte borde. Men jag måste få vara i fred ibland också.

Skrev ett kort meddelande på msn idag till en person där jag undrade om denne person undviker mig eller om det verkligen är mycket just nu. Om inte så skrev jag att jag är vuxen nog för att höra sanningen... Detta skrev jag precis innan jag drog från jobbet och när jag kom hem hade jag fått ett svar. Fick veta att personen är ärlig nog för att säga som det är och att det visst har varit mycket nu. Som en parantes skriver den att den är förtjust i mig, fast i hemlighet!?!?! Hur ska jag tolka det? Vad betyder förtjust? Jag tar det som något positivt men jag undrar verkligen om denna människa var vid sina sinnens fulla bruk... Är det hemligt för omgivningen, inklusive eller exklusive mig? Eller är det hemligt till och med för personen? Jag menar, om man nu är förtjust i någon så borde ju snart inte vara längre än en vecka väl? Här har det gått snart två veckor... Räknar med minst två veckor iallafall eftersom det är fredag imorgon och helgerna verkar vara totalt omöjliga. Hur som helst så skrev jag kort och koncist: Detsamma!

Inga kommentarer: