onsdag 8 augusti 2007

Risig dag


Det här är sista fotot som togs igår... Det innebär att hemresan blev en fylleresa. I positiv bemärkelse. Som tidigare inlägg visar så fyllde jag på alkoholförrådet som redan från början var välfyllt med 14 flaskor till. Vissa var tur nog 4,5'or medan andra (de flesta) var 5,6'or. Men JÄVLAR vilken lyckad resa! Som vanligt i år på bortaresor så drog ju själva fotbollsresultatet ner betyget en aning, men min buss brukar aldrig bli en deppbuss för det!
Försöker att samla ihop gårdagen... Som jag anade från början så blev bussens medelålder ganska låg (eftersom det är 18-årsgräns på DIF-tåget) vilket märktes på nedresan genom att ramsor redan började köras innan vi kommit förbi Flemingsberg. Det kan bli rätt tröttsamt med vrål i 6,5 timmar... Därför åkte Schlagerskivan på tidigare än planerat och då blev det drag. Nästan alla stod i mittgången och hoppade och sjöng.
När vi väl kom till Göteborg så hamnade först på Flying Scotchman(?) men dit hade inga Djurgårdare gått så vi gick till Lilla London där typ alla jag känner som var nere i Göteborg var. Lyckoträff! Bortasektionen på Ullevi är ju tyvärr usel som man kan se på bilden, men vi samlade ihop oss och jävlar, jag säger JÄVLAR vilket drag vi fick! Detta är ett inlägg på Djurgårdens forum på Svenskafanssighten. Observera att killen är GAISare:
"Tack för matchen igår. En skum match egentligen. Ni är helt överlägsna första kvarten till GAIS tar ledningen. Sedan tar GAIS över för att i andra halvlek falla tillbaks helt(GAIS alltså)men samtidigt skapar kanske GAIS bättre målchanser än DIF. Jag vet inte vad som är värst , att släppa in tidiga mål och gå ikapp men GAIS har lyckats leda ett gäng matcher i år för att sedan tappa dem till oavgjort. Vad jag ville säga är att er klack imponerade stort igår och när ni skiter i hata-ramsorna är ni nog bäst i Sverige. Förvisso svårt som hemmaklack att höras på Nya Ullevi men vår klack gav upp kampen ganska tidigt. All cred till er klack alltså och lycka til mot Hammarby."
Sen började hemresan efter resultatet 1-1 och de flesta festade hela vägen hem. Förutom en kille som blev kvar där nere på grund av att han blev häktad för fylla. Pratade med honom när han blivit släppt och han skulle ta ett tåg som gick fem timmar senare. Stackare, men jag sa till dig på puben att du skulle ta det lugnt! Körde en liten intervjurunda och kollade vad folk jobbar med, här är ett axplock: I insläppet på en strippklubb/porrbio, arkitekt, ekonomkonsult, rörmokare, elektriker, pluggar statsvetenskap... En salig blandning i Djurgårdsfamiljen! :-) Ganska kul grej att gå runt och fråga om faktiskt.

Ankom till Klarabergsviadukten klockan 03:05 och insåg att bussen går 04 men vi var ju fler som skulle till Tyresö och alkohol fanns ju fortfarande kvar. Men när bussen inte hade kommit tio över så skulle jag kolla tidtabellen och inser DÅ att bussen har slutat gått från stan! VAD ÄR DET FÖR JÄVLA SÄTT?!?!?! Här vill dom att folk ska åka kommunalt men istället börjar dom med att dra in på både dag- och natturer och sen vill dom att man ska GÅ (eller vaddå, ta en taxi?) till Slussen! Så istället tog vi en annan buss till Tyresö som gick halvfem och fick sen gå en halvtimme! Inte nog med det, precis när vi hoppat av inser jag att jag glömt en påse. I denna påse ligger en lista på nya medlemmar som ska registreras, 21 medlemskort (2 100 kronor), bussbesiktningspapper, ett par assnygga skor, Treo (måste ha treo när jag vaknar) och CD-skivorna. FAAAAN! Men för att denna resa inte ska bli misslyckad så ligger påsen numera på hittegods! :-) Efter telefonsamtalet till bussgaraget satte jag mig i soffan och tog en klunk av sista flaskan. Helt plötsligt vaknar jag 4 timmar senare fullt påklädd, med smink, huvudvärk och ljusallergi! Jag tror aldrig att jag under mitt 38-åriga liv nånsin har slocknat på detta sätt! Kröp i princip upp för trappan samtidigt som jag klädde av mig och fram till sängen där jag har legat hela dan och halva kvällen. Men vad fan, det var ju kul igår!

Inga kommentarer: