lördag 25 augusti 2007

God morgon!

Jag älskar när jag får sova tills jag vaknar! Idag blev det till 11 så det var inte så farligt sent. Tror att det är rätt lagomt, för sover jag till 14-15 så brukar jag bli seg resten av dan.

Idag vaknade jag med ett leende, inte för att jag vet varför men jag är på bra humör idag. Bajen spelar på Stadion idag mot Brommapojkarna. Jag hoppas att dom inte hittar på något otyg och förpestar våran borg så vi får lida på måndag när vi ska spela... Det som är riktigt bra med att bajen spelar idag är att jag kommer att få vara nästan ensam här hemma. Så mellan 15:30 och 18:00 är det frid inom dessa väggar. Egentligen borde jag bara sätta mig i vardagsrummet och njuta, men där nere ser det ut som nån släppt en bomb; träningsbänk, tvättmaskin och badrumsattrialjer eftersom vi har renovering i badrummet pga vattenskada. Så jag sätter mig nog framför datorn, sätter på musik högt utav bara helvete och njuter här uppe på MIN våning! Det har ju blivit fördelat så att han har tagit vardagsrummet i besittning och jag har sovrummet + datarummet. Fördelen för mig är att jag har en säng och dator + att jag har teve i datarummet men ingen digitalbox. Han sover i soffa och har ingen dator, bara en teve med extrakanaler. Eftersom jag tittar på teve max en timme i vecka så känns det som att jag har dragit vinstlotten i just detta ämne i alla fall.

Nu ska jag ta en dusch och göra mig iordning för att åka och storhandla. Skönt att fylla frys, kyl och skafferi med råvaror så att man slipper handla varje dag. Inte för att jag gör det i den här "familjen" eftersom det är jag som lagar maten, men det är ändå skönt.

Ses senare!

Inga kommentarer: