onsdag 22 augusti 2007

Irriterad


Mitt stjärntecken är skorpion och man kan nog säga att jag är en typisk sån. Bland annat så är jag ganska rak och ärlig, inte så att jag sårar människor, men jag uppskattar rak kommunikation helt enkelt. Därför blir jag oerhört förstörd när jag stöter på dessa människor som inte vågar eller vill säga hur saker ligger till egentligen. Dessa personer undviker istället mig och låtsas som att det regnar... Hur kan man göra så mot en annan människa? Är man så oempatisk att man fullständigt struntar i att man får någon annan att må dåligt? Förstår man inte att denna person undrar om det är henne det är fel på, vad som hände och trycker ner sin självkänsla i botten? Visst, man kanske inte känner varann så bra och vill inte såra någon men jag kan berätta att det gör mer ont att få höra dåliga bortförklaringar. Det tar mycket längre tid för självkänslan att komma tillbaka om man inte vet vad man gjorde för fel än att någon förklarar det. Man gråter varje kväll i flera veckor om man inte vet vad som händer medan man gråter en kanske två gånger om man får höra sanningen.. Jag tycker att dessa personer borde utrotas från min väg i livet, men istället tycks alla vara just här! Vad är det jag ska sona? Varför drabbas just jag? Jag hatar att må så här!

Inga kommentarer: