onsdag 3 oktober 2007

9 dagar kvar!!!

Gårdagskvällen blev ungefär som jag trodde med tanke på mitt urusla humör. Tjafs, mat, tjafs, bada, dator och sängen...

Idag vaknade jag på rätt sida men trött! Vet inte vad det är för jag brukar inte vara hösttrött, jag älskar hösten. På jobbet var det som vanligt full rulle. Msn var inte inloggad men jag hade heller inte tid för att prata med nån ändå så... Efter jobbet åkte jag och kollade lägenheten som är en liten tvåa men toppmodern! Jag kommer att behöva bruksanvisning för badkaret, spisen, ugnen, KYLSKÅPET, micron, massagefåtöljen, diskmaskinen och sängen!!! Och då vill jag också understryka att jag är teknisk. Bussen går var fjärde minut under rusningstrafik och annars var tionde. Det tar fem minuter till Fridhemsplan och jag kan räkna med en totalrestid på 20 minuter med promenad och allt till jobbet! SKÖNT!

När jag kom hem var det dags att snacka. Det gick väl okej måste jag säga. Jag får låta honom smälta det här till imorgon så får vi väl ta ett nytt snack då. Jag vet ju hur det är att bli lämnad men det här kom ju inte som en blixt från klar himmel precis. Jag kan inte tänka på honom längre, har gjort det i 17 år så nu är det dags att tänka lite på sig själv! Så nästa lördag så bär ett flyttlass av till Lilla Essingen! Men bara för ett halvår...

På söndag är det bortamatch mot Gävle. 16 bussar är klara och alla bortasektionsbiljetter (2000) är slut. Det kommer att bli ett jävla drag denna resa. Joel (Järnkaminernas förra ordförande) ringde nyss och sa att vi förmodligen bara kommer att vara en bussvärd på varje buss eftersom de inte får ihop tillräckligt med värdar. Det börjar likna guldresan till Borås 2002 då 40 bussar åkte ner. Fast då var vi 10 000 Djurgårdare. Men det här är heller ingen guldresa utan en vanlig bortamatch fast veckodagen är en söndag och resan är ganska kort. Kul ska det bli hur som helst! Nu ska jag kolla på 08-fotboll och sen sova!

Inga kommentarer: