söndag 14 oktober 2007

Första kvällen helt själv!

Vaknade imorse med världens huvudvärk! På gränsen till migrän och jag blev inte förvånad. Ofta brukar min migrän sätta in när jag slappnar av efter en längre tids stress eller spänning. Tog två treo och la mig i badet och duschade huvet kallt då och då. Därefter gjorde jag en brakfrukost (eller som Cassi och jag säger: Familjefrukost). Efter den så släppte huvudvärken och jag kunde slänga mig in i dagens göromål.

Började med att torka ur varenda hylla, låda och skåp i köket. Därefter putsade jag fönstren och det vill jag säga, jag har aldrig stött på skitigare fönster i hela mitt liv! Man såg faktiskt knappt ut, men det är inte konstigt med tanke på att jag bor ganska nära Essingeleden. Det är nog dags igen kring advent. Men just nu är fönstren skinande rena och varenda persienn är uppdragen. Jag orkar inte bry mig om att det är insyn, pallar inte att leva med nerdraget dygnet runt.

Följde med Cassi till Fridhemsplan när det var dags för henne att åka till Tyresö och jag har varit ensam sen dess... Det känns mycket konstigt måste jag säga. Telefonen tyst, msn tyst och jag har spelat musik i princip hela dagen och kvällen. Varken en sur sambo eller grannar som knackar i elementet. HELT UNDERBART!

Inga kommentarer: