fredag 26 oktober 2007

Fredag kväll!

Normalt sett så älskar jag fredagar! Det är en skön känsla på jobbet, man har ett par dagar ledigt och man kan vara uppe sent eftersom man kan sova länge dan efter. För mig var denna fredag preliminärbokad. Helen skulle komma över och vi skulle äta gott, dricka gott och prata halva natten. Om det inte skulle bli någonting så fanns det ju en annan person som ville träffa mig i slutet på veckan och eftersom jag var bokad torsdag och söndag så kändes väl fredagen eller möjligtvis lördagen som en av dessa dagar. Istället låtsas han som att det regnar och säger inte ens någonting om att vi skulle ses. Ingenting om ändrade planer, förhinder eller nånting! Likaså Helen. Inte ett ljud hör jag ifrån henne förrän jag messar henne och frågar om det blir något, då får jag ett nej till svar. Jag undrar om det är normalt att man inte talar om för en annan människa som man bestämt att träffa en särskild dag att ingenting blir av? För mig är det hur konstigt som helst! Låt oss säga att jag bestämmer träff med någon utanför Åhlens och sen bara skiter i att dyka upp, är det schysst?

Jag vet inte, det kanske är mig det är fel på som tycker att man hör av sig om planer ändras även när de är preliminära... Men för mig känns det som att folk tänker "Hon har väl ändå ett sånt tråkigt liv att hon ändå inte planerar in något annat om jag ringer och avbokar". Då kan jag tala om att jag gärna hade haft myskväll med Cassi ikväll än suttit själv och glott på Idol. Nu sa jag till henne att hon får komma på lördag eftersom Helen skulle sova över här... Ungefär samma gäller för person nummer två också!

Inget fel egentligen på att ha en ensam fredag, men just nu längtar jag efter Cassi och hade mer än gärna haft henne här! Skulle jag haft sällskap så hade jag inte känt längtan lika starkt som jag gör nu när teven är avstängd och det är dags att gå och lägga sig. Dagens åsikt: Jag tycker att man sak fråga sig själv om man tycker att sättet som man behandlar någon på är ett sätt som man själv hade velat blivit utsatt för. Om inte, tänk efter hur du skulle vilja att någon annan gjorde mot dig.

Inga kommentarer: