måndag 1 oktober 2007

Underbart är kort

Fotbollen i lördags var ju som en dröm! I går gick alla resultat Djurgårns väg och man började känna en välbekant gulddoft på håll... Idag möttes Göteborg och Hammarby. Bajen brukar ha lätt för Gbg men saknade 2 nyckelspelare. Jag var ändå positiv inför matchen, tyckte att oavgjort var det bästa för DIF men även om fiskrensarna skulle vinna mot slöddret från söder så skulle dom inte få så mycket målskillnad. Innan den här omgången ledde de som bekant över Stockholms stolthet på bättre målskillnad och eftersom blåränderna fick +3 i lördags så kände jag att det är okej om dom vinner med 1-0. Men ICKE! Vraken är just vrak och torskar med 3-0! Vafan!!! Och Kalmar vägrar också släppa taget och vinner med 2-0 mot Malmö. Detta gör att IFK Fisk ligger tillsammans med DIF på 40 poäng men med bättre målskillnad och Kalmar ligger strax under på 39 pinnar... Det blir en rysare till avslutning av allsvenskan. Nästa match för Djurgårdens del är på söndag borta mot Gävle och tio bussar är redan klara. 1000 matchbiljetter är redan sålda så räkna med invasion från Stockholm på söndag. Själv ska jag vara nykter bussvärd.

Pratade med en av mina Jannar idag, han som ska låna ut sin lägenhet till mig. Allt är nu bestämt och jag ska dit för att kolla runt lite på onsdag. Lördagen den 13 oktober kan jag flytta in och jag börjar äntligen se ett ljus i denna supermörka tunnel! Detta färgade resten av min dag och jag har varit på strålande humör sen 10-tiden i morse. Var även ensam hemma ett par timmar eftersom bajen spelade och då passade Marion på att komma in och snacka. Det är just det jag saknar som mest; kompisar som kommer över och snackar utan att man ska vara nojig för att HAN ska slå sönder saker när andra hör eller spela så hög musik att man knappt kan prata. Vad jag längtar!!! Men nu känns det som i morgon, det är liksom mindre än två veckor kvar. HAJA!!!

Sen när jag flyttat och fotbollssäsongen är över ska jag ta hem Anne-Li och Helen och bara ha en kväll med dom. Helst nästan en och en så jag får riktigt mycket tid tillsammans med dom. Apropå Anne-Li så verkar hon ha tappat sin mobil eller nåt... Har skickat hur många mess som helst och ingen leveransrapport?!? Så om du råkar titta in här gumsilumsan så RING MIG omgående! Jag saknar dig jätte mycket och har massor att berätta! Till exempel att jag flyttar om mindre än två veckor!!!!!!

Den 1 oktober 2007 får räknas som en bra dag i min historia trots att den började lite tveksamt! Nu ska jag sova och drömma roliga drömmar om flyttning, möblering och sånt där kul! Förresten! Pratade med Cattie i fredags och bestämde att vi skulle träffas och fika idag, men tyvärr avbokade hon det. Vi bestämde att ta träffen i morgon istället men vi får väl se om det blir något... Har inte hört ett ljud från henne på typ fyra år och så hör hon av sig så där helt plötsligt. Men hon är en rolig person och jag hoppas att vi ses i morgon. Natti!

Inga kommentarer: