onsdag 24 oktober 2007

Strålande höstdag!

Det är runt 10 grader och strålande sol idag, jag älskar dessa höstdagar! Idag skulle man varit ledig och gått en långpromenad... Helst en romantisk långpromenad med någon som värmer ens hjärta. Men en sådan någon finns inte i mitt liv så det hade ändå blivit en promenad i ensamhet och då kan jag lika gärna sitta på jobbet och dra in lite pengar.

Jag vet inte om det är för att jag är kantstött men jag har dåliga vibbar angående en dejt i slutet av veckan. Jag tror nämligen inte att han kommer att logga in på msn under resten av veckan för att sedan skylla på sjukdom eller något sådant. Eller så kommer han inte att nämna någon dag alls och lalla på som vanligt. Är det så, kommer jag att bli irriterad eftersom jag tycker att det är elakt att tända nåt slags hopp hos mig om man ändå inte har för avsikt att genomföra det man säger. Då kan man lika gärna hålla tyst och låta saker och ting rinna ut i sanden. Eller ännu bättre, vara tillräckligt rakryggad för att våga säga att det inte är någon idé att jag går omkring och trånar. Klockan är snart halvtio och han har fortfarande inte loggat in. Jag är känd för att ha bra intuition.

Inga kommentarer: