söndag 21 oktober 2007

Mycket gjort...

Har fått mycket gjort idag. Tvättat tre maskiner, strukit, bytt sängkläder, dammtorkat, dammsugit och skurat hela lägenheten, gjort mat, fixat fötterna, epilerat benen igen eftersom jag slarvade rejält här om dagen... Känner mig nöjd faktiskt.

Imorgon är jag ledig men jag har en del att göra ändå. Först ska jag träffa en av mina Jannar och käka lunch med honom på Cassis skola. Hon har servering nu så hon kommer att vara servitris. Därefter ska jag träffa hennes mentor och höra hur det går i skolan. När jag är klar med det ska jag förbi DIF-butiken och lämna bussvärdskuvertet sen Gävleresan. Har haft lite fullt upp sen den. Och till sist ska jag till banken och fixa min digipass som har låst sig! Det borde finnas någon på-knapp istället för att den startar av sig själv i väskan som trycker fel kod tre gånger. Och när jag ändå pratar om banken... Vad lever dom i för årtionde? Inte fan lever dom på 2000-talet! Att ha öppet mellan 09:00 och 15:00 är ett hån för oss som arbetar. Ja, jag vet att SEB har öppet till 18:00 på Sergels Torg, men jag kan också tala om att det är sådanna köer vid 17-tiden att man inte orkar vänta. Hade ALLA banker haft öppet till 18 skulle inte problemet finnas. Men kundtjänst har dom öppet dygnet runt! Fast dom kan inte hjälpa mig med digipassen. Inte heller att fixa ett Visakort och ett leg till Cassi. Det måste man göra på banken... Så om ni stänger kundtjänst mellan 21-08, kan ni inte öppna alla SE-banker till 18:00 då? Då hade jag inte behövt slösa en ledig dag på ett besök.

Inga kommentarer: