lördag 20 oktober 2007

Bakis...

Det var ju min första ensamna fredag igår. På väg hem från jobbet gick jag in på Ica i Västermalmsgallerian och köpte lite goda ostar, en fet köttbit, mozarella och balsamvinäger. Missade bussen precis när jag kom ut och såg då istället den välkända gröna skylten med gul text och tänkte att jag skulle festa till med ett par öl. Köpte 8 stycken utifall jag skulle få för mig att gå ut eller nåt på lördagen.

Kom hem, satte på en spellista med låtar som får mig på strålande humör, snabbkylde ölen i frysen och öppnade en som slank ner i halsen på ett kick. Öppnade en till medan jag läste några bloggar och vips så var den också i magen. I huvudet började det att snurra till så jag öppnade en öl till och började att laga mat. När Idol började hade jag alltså druckit tre öl och under programmets gång fick jag i mig nästan två till. Då ringde Helen och vi satt och snackade i en och en halv timme. När jag la på så hade jag alltså druckit upp alla 8 öl och jag var packad och gick och la mig denna underbara fredagskväll! Jag kan ju understryka att detta var en engångsföreteelse eftersom jag inte tycker att det är okej att sitta och dricka sig full i sin ensamhet, men jag mådde så bra igår och firade att jag kunde göra vad fan jag ville utan att nån lägger sig i! Inte var det någon granne som knackade i elementet trots att jag spelade hög musik efter klockan 22 på kvällen heller!

Vid halvåttatiden imorse var det ju inte lika kul kan jag säga. I med en treo och sen ner i badet två timmar. Tillbaka till sängen och sova några timmar till... När Liza ringde vid halvtolv mådde jag lite bättre men jag tackade bestämt nej till att följa med ut ikväll. Istället ska jag ta hand om mig själv denna lördag. Lite epilera ben, fotvård, noppa ögonbryn och läsa bok... HÄRLIGT!

Inga kommentarer: