lördag 27 oktober 2007

SPA-kväll

Cassi är på bio och jag har haft SPA-kväll ikväll. Jag har färgat över mina grå strån, badat jacuzzi, epilerat benen, filat fötterna och målat tånaglarna. Sist och mest tidskrävande var att jag plattade håret. Nu sitter jag med en iskall Millers och funderar på morgondagen...

Sista allsvenska matchen för säsongen. Jag räknar självklart med att vi vinner och att vi kommer som sämst på andra plats i tabellen. Men tänk om... Tänk om vi får en bra början och smackar in två mål de första 20 minuterna! Då kommer Stadion koka och förhoppningsvis kommer spelarna tända till och ha målkavalkad. Supportrarna kommer skrika: "Gnagarsvin, gnagarsvin, hör ni att vi vinner guld?". När slutsignalen går i Göteborg står det 1-0 till Göteborg, men matchen är inte färdigspelad i Stockholm. Där står det 4-0 och fansen är i extas! Domaren har visat 4 minuters tillägg och klockan står på 93:20 när det blir hörna för DIF. Alla spelare springer upp till straffområdet, till och med Dembo. Sjölund lyfter armen backar två steg och skjuter... Bollen närmar sig bortre stolpen där Pa Dembo hoppar upp och nickar in i MÅÅÅÅL!!!!!!! Alla blir galna! Göteborgarna står och grinar medan Järnkaminerna skriker: Inget guld till Göteborg! För det känner vi ingen sorg! Och råttorna ska vi inte prata om! Dom räknade ut oss och garvade åt oss trots att vi faktiskt var nöjda med ett silver. Men vi tystade dom genom att vinna guld!

Det finns en mikroskopisk chans att ta det imorgon, please let it happen?!?! Jag skulle skita totalt i all olycka, otur i kärlek etc om Djurgården vinner guld imorgon! Men om vi inte gör det så kommer jag hur som helst att festa hela natten för det har varit en strålande säsong ändå! Så förmodligen kommer jag inte skriva nånting förrän på måndagkväll. Om jag inte kommer ihåg att mobilblogga vill säga.

Inga kommentarer: