måndag 22 oktober 2007

Ledig idag...

Man skulle kunna tro att jag är ledig för att sitta i tevesoffan eller liknande, men så är det inte! Klev upp klockan 08:15 och ska snart hoppa in i duschen. Jag är riktigt nyfiken på att se hur Cassi ser ut med vit skjorta, fluga, kjol och svarta strumpbyxor. Jag gissar på söt!

Det är match ikväll och jag är nog en av de få som jag känner som inte ska till Halmstad. Några har redan börjat åka och andra tar DIF-tåget klockan 11:48. Det känns verkligen ruttet. Har varit på nästan alla bortamatcher i år, men när det är sista resan och den viktigaste av alla har jag inte råd att åka! Surt sa räven! Vi MÅSTE vinna!!! Och för att spä på nervositeten så spelar råttorna mot Göteborg samtidigt. Jag gissar på att gnagarna kommer att vända upp sin bakdel och bli påsatta ordentligt, det har dom blivit förr när Djurgårn är med i guldstriden. Men OM det nu skulle vara så att packet leder i andra halvlek, eller att det står oavgjort samtidigt som Djurgårn leder, är jag orolig över att det kommer bli en planinvasion på Råsunda och matchen måste avbrytas. Om så är fallet kommer vinsten tilldelas Göteborg med 3-0 och då kommer det att bli ramaskri i fotbollssverige. Framförallt i Djurgårdsleden. Vet inte vart jag ska kolla på matchen, helst på en pub där dom visar båda matcherna så att man har koll. Men ingen Djurgårdare som jag känner är hemma i Stockholm en kväll som denna och ensam på en pub har jag ingen lust att vara... Den som lever får se.

Inga kommentarer: