söndag 18 november 2007

Att lägga korten på bordet...

Jag har just skickat iväg ett mail till Han och förklarat hur jag känner för honom och att jag tänker på honom oavbrutet. Antagligen gör detta mail att jag aldrig mer kommer att höra ifrån honom och det gör så ont i mig att tårarna rinner okontrollerat. Men det spelar ingen roll! Jag är den jag är och jag kan inte gå omkring och spela ett spel där jag låtsas vara helt oberörd när hela kroppen gör uppror.

Jag skrev ungefär hur jag känner men att jag är helt införstådd i att han inte har samma känslor och att jag vet att han är upptagen. Därför lovade jag att aldrig mer tjata om dejt eller flirta med honom om han fortfarande vill ha kontakt. Skillnaden med att ha sagt hur jag känner och inte ha gjort det är att han nu vet hur jag känner för honom och kommer därför inte uppmuntra mig med att hoppas på dejter eller så. Detta kommer i sin tur leda till att jag inte kommer att få någon näring till mina känslor och till slut övergår det till vänskap förhoppningsvis. Men det är om han fortfarande vill ha kontakt med mig. I mailet ber jag honom att blocka mig på msn om han tar avstånd till mig så jag kommer märka ganska snart vilket han har valt. Om han inte kommer att logga in imorgon så vet jag hans val och jag kommer säkert ångra mig tusen gånger om och jag kommer att vara helt förkrossad! Men jag var tvungen att spela spelet på mitt sätt för annars kommer jag bara att trycka ner mig själv och må ännu sämre i längden...

Det kommer att bli en lång kväll och natt innan jag får svaret.

Inga kommentarer: