torsdag 22 november 2007

God morgon själv!

Ibland undrar jag hur vissa människor fungerar?!? Varje morgon sitter jag i receptionen och säger "God morgon" till alla anställda som går förbi med ett leende. Idag var jag lite sen så jag ringde till DataPeter och frågade om han kunde flytta över växeln till Kalix och det gjorde han. Klockan 8:37 klev jag innanför dörrarna här och vår finska administratör står i receptionen och är HELT hysterisk! Hon skriker: DÄR ÄR DU JU!!! på sin finlandssvenska när jag öppnar dörren. Hon fortsätter med ett: VAR HAR DU VAARIIT??? Det visar sig att det som gör henne så hysterisk är att en kille från kaffemaskinsbolaget ska rengöra kaffemaskinerna och behöver ett passerkort för att komma till de olika våningarna. Han börjar på vårt plan så jag förstår inte ens hysterin? Är det inte bättre att ringa mig och fråga om jag är på väg? hur Men alla är inte lika stresståliga som moi och det förstår jag, men för fan! Man måste tänka på hur man bemöter andra människor!

Detta började jag skriva för en halvtimme sen, det är lite rörigt nu. Mitt dåliga humör har bytts ut eftersom jag två samtal i rad fick höra att jag är världens gulligaste samt att hela Växjöenheten tycker att jag alltid är glad och trevlig och aldrig tycker att någonting är problematiskt! Sånt är alltid kul att höra! Och inte blir det tråkigare av att man numera tjänar ganska bra med pengar! Man känner att saker och ting är meningsfulla då.

Sverige vann igår... Tur för dom det! Det är ganska kul och se skillnaden på spel mellan lördagsmatchen och igår. Det var i princip samma lag som spelade, men ack sån skillnad på spel! I går spelade dom stundtals riktigt bra och man skulle kunna gissa på medalj i EM. Men i lördags kändes det som att de inte ens skulle kunna gå vidare från gruppspel. Hur som helst så är sommarens EM räddat och man behöver inte ha abstinens när Allsvenskan har uppehåll.

Inga kommentarer: