måndag 19 november 2007

I don't belive it!

För ungefär en månad sen hade jag lönesamtal med chefen. Jag har aldrig tidigare haft lönesamtal men jag satt där och sa vad jag gör på jobbet och så. Tilläggas bör väl kanske att jag började här i årsskiftet och höjde redan då lönen med 3.500 kronor. När vi diskuterade lön innan jag började så fick jag mer än vad chefen sa från början men mindre än vad jag sa. Däremot så hade jag saftat på rejält och var därför jättenöjd med slutbudet.

Idag kom chefen och frågade om vi kunde ha ett avslutande lönesamtal om 20 minuter och det var okej för mig. Jag kommer inte ihåg riktigt exakt vad hon sa, men det var nåt om nyckelperson, jag sköter mitt jobb utmärkt och hon vill verkligen ha kvar mig tills vi stänger. Hon talade om för mig att jag redan har en marknadsmässigt bra lön och det är jag medveten om... När hon hade pratat klart så sa hon i alla fall att hon har bestämt sig att höja min lön med... 1500 kronor från den 1 oktober!!!!! Vafan!!!! På tio ynka månader har jag höjt min lön med 5000 spänn!!!!!! Jag får ju nästan ut vad jag tjänade innan skatt förut!

Det bästa är att löneförhöjningen betalas ut retroaktivt den 21 december! The best månad att betala ut retroaktivt på! Från att tro att den här dagen skulle bli en katastrofdag så har den blivit en lyckodag! Han sa inte upp bekantskapen med mig trots mailet och detta lönelyft! Hur ska den här dagen sluta?

Inga kommentarer: