torsdag 1 november 2007

Dra mig baklänges!

Helt plötsligt får jag ett meddelande från en viss person. Märkte inte ens att han loggade in, men helt plötsligt skriver han att han har läst mitt mail och frågar om inte jag kan ringa honom. Ringa!?! Hur ska jag våga det? Fick handsvett direkt och hjärtat bultade järnet. Men jag ringde i alla fall...

Vi pratade om ditt och datt och jag försökte att hålla samtalet på en skämtsam nivå, annars hade jag brytit ihop och bett honom att rymma hemifrån. Han förklarade saker och ting och jag vet ärligt inte om vi kommer träffas trots att vi båda vill. Det känns fruktansvärt sorgligt men jag tror att vi båda vet att det kan bli farligt... Åtminstone vet jag det. Inte för egen del, jag kommer nog bara att få ett krossat hjärta. Men innan jag får det kanske jag får en smak av himlen. Om det så bara är för en kort sekund så har jag ändå fått vara där...

Vill ändå säga att detta var det bästa som hänt på min födelsedag! Jag går omkring och ler här på jobbet. Sådär fånigt...

Inga kommentarer: