fredag 16 november 2007

Trevlig helg!

Var på extern handledning på förmiddan som var givande. Därefter åkte vi till jobbet där jag kunde arbeta helt ostört i ett rum eftersom Profficekonsulten som vi hade hyrt in ändå kostar full dag. Man får ganska mycket gjort när man inte blir störd av diverse telefonsamtal och besökare. Det bästa var väl att jag kunde gå klockan 15:45!

Åkte till Daglivs på Fridhemsplan för att handla lite fredagsgottis till mig och Cassi samt en god middag och när jag står och ska betala så ringer telefonen. Eftersom jag har headset med musik så tar jag inte fram mobilen och kollar vem det är utan svarar bara. Det var Han! Mitt svar: Oj! Heej! Hur pinsam kan man va? Han ville egentligen ingenting mer än att önska en trevlig helg, men helt plötsligt så blev min helg mycket trevligare! Fånflinade för mig själv hela vägen hem.

Om han bara visste hur så lite kan göra mig så glad, om han bara kunde ana hur mycket han förgyller min tillvaro... Tänk om han bara kunde släppa sin spärr och träffas också, vilken lycka! Denna människa får mig verkligen varm bara jag tänker på honom men hur är det egentligen möjligt? Ingenting har ju liksom hänt mer än ett snabbt möte och lite msn-kontakt + tre telefonsamtal. Och samtalen är väl inget att hurra för eftersom jag blivit så nervös när det varit han att jag bara babblat på om exakt ingenting egentligen. Nåt är det med den mannen i alla fall! Kanske är det så att han dog ifrån mig i ett tidigare liv om jag nu har haft något, sen ska jag kanske inte få honom fullt ut det här livet... Men i nästa liv kanske vi lever lyckliga från dag ett tills döden skiljer oss åt. Synd bara att man inte kommer ihåg sina tidigare liv, för då skulle jag njuta av varje sekund jag fick spendera med honom i mitt nästa liv.

Nu är det dags att väcka fröken här hemma så vi kan ha lite fredagsmyyyyyyyyyyyyys! Mycket roligare och mysigare om man hjälps åt med maten än att jag står och lagar den själv. Det blir helstekt biff och bruschetta med bakade tomater, mozarella samt sardellvinägrett. Till det dricker vi Champis (läsken) som har mognat på ekfat! Eller är det Pommac?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att kvällen var riktigt myyysiiiig och att maten smakade gott!

/IM