lördag 25 juli 2009

Att göra sig iordning bakvänt

Normalt så börjar jag med att tvätta håret och duscha. Framförallt att tvätta håret. För det tar extremt lång tid för mitt hår att torka. Och tvätta. Och platta.

Måla naglarna brukar vara det sista jag gör. Tillsammans med sista ciggen innan man går under fläkten. Spisen är en bra plattform att måla naglarna på.

Idag börjar jag med att måla naglarna. Innan duschen. Bara för att jag köpt ett iof skitsnyggt nagellack, men det kräver flera lager för att göra sig rättvisa.

Problemet är att nagellack behöver torka ganska rejält om man ska tvätta håret efteråt. Annars åker det av tillsammans med hårstråna...

Det kanske hade varit smartare att tvätta håret först i alla fall? Då hade jag inte behövt vänta så länge.

Har jag sagt att jag färgat ljusa slingor och numera är lite blond?

Inga kommentarer: