torsdag 23 juli 2009

Bloggtorka

Mina favoritbloggar uppdaterar inte så ofta nu under semestertider så ikväll har jag tillbringat tiden med att läsa favoriternas inlägg innan jag började läsa deras blogg. Lagomt ansträngande. Förutom Bloggfrossa som har varit aktiv i fyra år. Men så uttråkad som jag är så hinner jag nog med hans också.

Apropå uttråkad. Jag insåg tidigare ikväll när jag badade att jag måste rensa avloppet och det är verkligen ingen rolig historia. Såna sysslor är till för män anser jag. Sen får vem som helst komma och diskutera jämlikhet. Inte nog med att det är äckligt, det är satans svårt eftersom jag har ett jacuzzibadkar som står ovanför halva avloppsbrunnen... Och har man ett jacuzzi så är det två avloppsslangar som rinner ut och dessa proppar också igen om familjen består av två stycken långhåriga personer som tappar hår som satan. Och om man ska rensa dessa så måste man vara stålmannen för att lyfta upp badkaret. Frågan är om jag kommer att bli så uttråkad att jag kommer att ta tag i det där frivilligt eller om jag väntar tills det blir ett akut måste. Jag gissar på alternativ 2. Kan ju läsa bloggar istället.

Inga kommentarer: